Výzva na predkladanie prihlášok do programu 1.1 Podpora herného priemyslu pre Fyzické osoby – nepodnikateľov
Kontaktná osoba: Mgr. Magdaléna Švecová, PhD. Kontakt: kcskladova(at)ucm.sk(ďalej „výzva“)
Kreatívne centrum Skladová vyhlasuje výzvu na predkladanie prihlášok do programu 1.1 Podpora herného priemyslu (ďalej len „program“). Dátum vyhlásenia výzvy: 29.1.2024 Dátum ukončenia výzvy: 10.3.2024I.
OPIS PROGRAMU
Predmetom programu 1.1 Podpora herného priemyslu je primárne podnikateľský inkubátor, ktorý sa špecializuje na rozvoj a podporu kreatívneho priemyslu, špecificky v odvetví digitálnych hier a elektronického športu. Popis služieb, ktorý program poskytuje:- Služba 1.1.1 Podpora vzniku nových herných štúdií a developerov
Hlavným cieľom tejto platformy je podpora nápadov v oblasti vývoja a distribúcie digitálnych hier aj na platformu virtuálnej reality prostredníctvom mentoringu, konzultácií, praktických kurzov a školení na rozvoj konkrétnych mäkkých a tvrdých zručností. Aktivity bude Kreatívne centrum poskytovať v rámci tvorby digitálnych hier vrátane platformy virtuálnej reality. Kreatívne centrum zabezpečuje nasledovné aktivity, ktoré sú popísané v chronologickom časovom slede tak, ako budú účastníkovi poskytované, pričom pre efektívny výsledok je vhodné absolvovať ich v tomto poradí a počte.
a) Matchmaking Predpokladom na úspešné dokončenie akéhokoľvek projektu je vytvorenie vyváženého tímu, ktorého členovia dokážu efektívne spolupracovať, riešiť vzniknuté problémy a napĺňať ciele projektu. V tomto prípade ide o prvú a základnú aktivitu, ktorú bude Kreatívne centrum poskytovať a je žiadaní, aby ňou prešli všetci účastníci Kreatívneho centra. Účastníci absolvujú niekoľko intenzívnych vývojových sessions v trvaní dvoch dní (počet bude stanovený na základe počtu účastníkov inkubátora), kde si vyskúšajú prácu v tíme na krátkodobých projektoch, pričom sa na každom ďalšom game jame členovia tímov prestriedajú v iných tímoch s cieľom zistiť, ktoré zoskupenie funguje najlepšie so zachovaním vzorca kóder, grafik, zvukár, team leader. Cieľom je identifikácia kvalít účastníkov a určenie pozícií v rámci tímov pod dohľadom mentorov a tiež ich selekcia do ďalších fáz podnikateľského inkubátora, nakoľko práve absencia tímu a individuálna práca je hlavným personálnym problémom segmentu vývoja digitálnych hier. Kreatívne centrum poskytne priestory na tímovú prácu počas game jamov. Účastníci majú k dispozícii techniku a priestory kreatívneho centra. b) Intenzívne workshopy Účastníci v nasledujúcom období absolvujú školenia a kurzy potrebné pre úspešné vytvorenie prototypu digitálnej hry, ktoré budú profilované na mieru. Kurzy sa dajú zhrnúť do štyroch oblastí: prieskum trhu, vývoj, leadership, prototyping. Cieľom týchto workshopov je ideácia projektov pod vedením skúsených mentorov a vypracovanie dizajnových dokumentov potrebných pre ďalší vývoj produktu, pričom jednotlivé tímy môžu pracovať na prototypovaní komerčného zadania od partnerov projektu alebo vlastných nápadov, s ktorými sa prihlásili do podnikateľského inkubátora. Kreatívne centrum poskytne priestory na tímovú prácu počas game prototypingu, na workshopy a mentoring. Účastníci majú k dispozícii techniku a priestory kreatívneho centra. c) Development V tejto fáze projektu jednotlivé tímy pracujú na vývoji vypracovaného projektu, ktorého výsledkom je funkčný prototyp a jeho testovanie. V tejto časti podnikateľského inkubátora majú taktiež tímy k dispozícii mentorov, ktorý projekt pripomienkujú na pravidelnej báze a dohliadajú na jeho progres. Tretia fáza sa tiež sústreďuje na rozvoj zručnosti agilného plánovania, a to práve formou mentoringu kontroly progresu a jeho kvality s fokusom na problematické oblasti projektu a pomoc pri ich riešení. V testovacej fáze majú tímy taktiež k dispozícii výskumnú skupinu, ktorá bude prototypy testovať. Kreatívne centrum v tejto fáze taktiež zapožičiava potrebnú techniku na vývoj a testovanie prototypov a prepája študentov fakulty s účastníkmi Kreatívneho centra formou testovania produktov. Kultúrne centrum opäť poskytuje v prípade záujmu priestory na tvorbu a prácu. Účastníci majú k dispozícii techniku a priestory kreatívneho centra. d) Postprodukcia a fundraising V poslednej fáze majú účastníci možnosť zúčastniť sa školení a workshopov, ktoré pomôžu pochopiť marketingové špecifiká propagácie digitálnych hier. Okrem toho dostanú intenzívny kurz k fundraisingu a sponzoringu svojich prototypov, ktorý sa sústredí najmä na možnosti Fondu na podporu umenia a tiež crowdfunding. V neposlednom rade sa Kreatívne centrum sústredí aj na tvorbu podnikateľského plánu a špecifiká súvisiace s podnikaním na Slovensku. Účastníci majú k dispozícii techniku a priestory kreatívneho centra. Účastníkom budú poskytnuté priestory na tímovú prácu počas game prototypingu, na workshopy a mentoring. K dispozícii bude aj technika a priestory na uvedené aktivity. Opis cieľovej skupiny služby Služba je určená fyzickým osobám – nepodnikateľom, ktoré majú v profesionálnom živote záujem pracovať, podnikať a pôsobiť v digitálno-hernom odvetví kreatívneho priemyslu. Výzva nie je smerom nahor vekovo obmedzená (min vek 15 rokov). Kapacitné obmedzenia služby Kapacita možných prijatých účastníkov je 150. Predpokladaná dĺžka, resp. rozsah trvania služieb, spôsob poskytovania služby: 4 mesiace Miesto poskytovania služby FMK UCM v Trnave, Skladová 4.SLUŽBA ČÍSLO | CIEĽOVÁ SKUPINA | KAPACITA SLUŽBY | DĹŽKA SLUŽBY | MIESTO |
Služba 1.1.1 | FO – nepodnikatelia | 150 účastníkov | 4 mesiace | Trnava, Skladová 4 |
II.
Podmienky účasti v programe
Uchádzači, ktorí chcú participovať na aktivitách kreatívneho centra v programe 1.1 Podpora herného priemyslu v rámci služby 1.1.1 Podpora vzniku nových herných štúdií a developerov by mali v prihláške preukázať:
- skúsenosti s tvorbou digitálnych hier, poprípade marketingom, alebo manažmentom tvorby digitálnych hier alebo inou aktivitou, ktorá súvisí s produkčným alebo postprodukčným procesom digitálnych hier je vítaná, ale nie nutná. V prípade vyššie menovaných skúseností a zručností môžete ich preukázať v podobe životopisu, ktorý je súčasťou prihlášky, poprípade portfólia, kde budú tieto aktivity popísané.
- V prípade, ak potenciálny uchádzač nemá preukázateľné potrebné zručnosti alebo skúsenosti, môže sa o služby kreatívneho centra uchádzať, ale v životopise či motivačnom liste musí uviesť jeho motivácie a jeho potenciál bude posúdený z hľadiska naplnenia kapacity programov a služieb Kreatívneho centra.
Pre uchádzača je výhodou popísať svoje skúsenosti poprípade ambície, ktoré chce realizovať v programe Kreatívneho centra Skladová vo forme životopisu či motivačného listu alebo portfólia(nepovinné prílohy), v ktorom popíšu svoje skúsenosti s digitálno-herným vývojom, uvedie, aké zručnosti ovláda, kde sa ich naučil, aké má plány vo svojej profesijnej budúcnosti a prečo by mal byť vybraný/á práve on/ona. K prihláške je povinné nahrať podpísané a naskenované čestné vyhlásenie uchádzača (v prílohe výzvy).
Uchádzačom sa môže stať každá fyzická osoba – nepodnikateľ a ktorá dovŕšila vek 15 rokov, je bezúhonná a zdravotne spôsobilá pre aktivity v Kreatívnom centre Skladová. V prípade, že uchádzač nedovŕšil 18 rokov, je potrebné k prihláške doplniť súhlas zákonného zástupcu.
K prihláške môže doplniť (nepovinné prílohy):
- Životopis, v ktorom zhrnie všetky doterajšie aktivity vo sfére digitálnych hier, elektronického športu či audiovízie a iné dôležité informácie a údaje.
- Motivačný list, v ktorom uchádzač vysvetlí, ako využije služby Kreatívneho centra Skladová a prečo by mal byť uchádzač prijatý a tiež motivácie a dôvody uchádzania sa o miesto v KC Skladová.
Uchádzačom sa môže stať každá fyzická osoba – nepodnikateľ, ktorá dovŕšila vek 15 rokov, je bezúhonná a zdravotne spôsobilá pre aktivity v Kreatívnom centre Skladová. V prípade, že uchádzač nedovŕšil 18 rokov, je potrebné k prihláške doplniť súhlas zákonného zástupcu.
III.
Termín a spôsob predloženia prihlášky
Prihlášky do programu spolu s požadovanými prílohami môžu uchádzači predkladať v termíne od 29.1.2024 do 10.3.2024 elektronicky vyplnením formulára, ktorý je prílohou tejto výzvy.
VII.
Prílohy
Súčasťou výzvy sú nasledujúce prílohy:
- Prihláška (v elektronickej forme):
2. Životopis
3. Čestné vyhlásenie.pdf