
Audio v digitálnej ére očami Bauer Media Slovakia
Audio is power. Jedna z myšlienok, ktoré odzneli pre prednáške zástupcov Bauer Media Slovakia. Rozhlasové vysielanie sa muselo a musí prispôsobovať znemám a nájsť svoje miesto v digitálnej ére.
Andrej Kratochvíl, šéf hudobného oddelenia a šéfproducent Rádia ROCK vysvetlil poslucháčom, ako sa vyberá hudba do vysielania jednotlivých rádií. Viete prečo pri ceste autom z Bratislavy do Košíc môžete svoju obľúbenú pesničku v rádiu Expres počuť dvakrát? A ak počúvate Európu 2 aj päťkrát? Je to preto, že Expres vydržia poslucháči posúvať v priemere 4 hodiny týždenne, pričom Európu 2 len pól hodiny. Súvisí to pochopiteľne aj s cieľovou skupinou týchto rádií.
Simona Mičová, podcast šéfproducentka rozprávala o produkcií podcastov pod taktovkou Bauer Media, ktorých je v súčastnosti tridsať. V rámci počúvanosti sú na popredných priečkach a aspoň jeden ich podcast počúva 26% poslucháčov. Simona hovorila aj o tom, ako je dôležité obsah podcastov využívať na sociálnych sieťach, youtube a tým podporiť ich počúvanosť.
Michal Takáč, digital sales manager, vysvetlil špecifiká audio reklamy, jej výhody a tvorbu. Predstavil AudioXi, najväčšiu platformu s ponukou reklamného priestoru v digitálnom audiu na Slovensku.
Na otázku, či klasické rádia zaniknú naši hostia odpovedali rovnako, nie. Rádio ako ho poznáme bude pokračovať.