V mediálnom plánovaní myslite na traktoristu

Aké sú výzvy a príležitosti mediálneho plánovania? Na túto odpoveď sa na prednáške Kreatívneho centra Skladová snažila nájsť spolu s účastníkmi odpovede Miriam Kittler. Upozornila na výhody a nevýhody jednotlivých media typov a ich formátov, akými sú televízia, rádio, OOH, online, tlač či sociálne siete. Pritom predstavila aj, nazvime to neštandardné formáty, ako napríklad amplióny, prostredníctvom ktorých je možné cieliť na konkrétne mesto, rádius okolo mesta, počet obcí a v južných okresoch možnosť hlásiť v maďarčine a slovenčine. Oznam/reklamu v tomto type média číta miestna obyvateľka spolu s ostatnými správami, takže to na poslucháča môže pôsobiť dôveryhodnejšie. Online reklamu označila Miriam Kittler za veľmi dynamický media typ a ako povedala na prednáške – čo deň, to nový formát. Ako samostatnú podskupinu v rámci online reklamy predstavila podcasty, ktoré sú dnes veľmi žiadaným reklamným formátom. Zároveň priblížila novinku v rámci reklamy a to oblasť e-športu, pri ktorom sa pre značky otvárajú rôzne možnosti reklamného partnerstva.

Záver prednášky uzavrela Miriam Kittler slovami: „Vždy myslite na traktoristu“. Vrátila sa tak k príkladu z úvodu, kedy predajca traktorov chcel využiť reklamu v rámci televízneho programu, ktorý vôbec nesledovala jeho cieľová skupina, ale manželka majiteľa. „Pri mediálnom plánovaní mysli ako tvoja cieľová skupina. Nie je podstatné, čo sleduješ, počúvaš alebo robíš ty, tvoja priateľka alebo tvoj priateľ. Podstatné je, kde vieš zastihnúť svojho potenciálneho klienta“, dala účastníkom Miriam radu na záver.

Close
Close
a

For every modern coworking or office space website out there. This is MultiOffice.

 

Contact us