Kto rozhoduje o obsahu v médiách?
Redaktori Martin Miškerík z týždenníka Trend a Adam Sipos z portálu StartitUp v rámci prednášky v KCS porozprávali o vývoji a fungovaní médií na Slovensku.
Študenti sa dozvedeli odpovede na otázky napríklad o tom, ako vyzerá deň v živote novinára, alebo kto rozhoduje o obsahu v médiách. A aká bola vlastne odpoveď? Novinár štandardne pracuje každý deň v týždni približne na 3-4 témach súbežne, jeho deň v redakcii je veľmi hektický, nie je vôbec iba o písaní a za obsah publikovaný v médiách rozhodujú v 90 % sami redaktori.
„Novinári neustále hľadajú pravdu tak, že ku každému objavu či názoru sa snažia byť kritickí.“ Adam Sipos
„V súčasnosti sa všeobecne v médiách tlačí skôr na videoobsah na úkor písaného textu.“ Martin Miškerík
Pár kľúčových informácií, ktoré na prednáške zazneli:
- Jedna téma sa dá spracovať z niekoľkých uhlov pohľadu kľudne do niekoľkých rôznych článkov.
- Ak sa novinár začne venovať konkrétnej téme, stane sa jej vlastníkom a postupne sa mu zdroje začínajú ozývať sami s novými informáciami.
- Pre inzerujúce firmy je print veľmi dôležitý, lebo sa tam radi vidia.
- Pre novinárov je PR agentúra zaujímavá najmä kvôli press tripom.
- Umelá inteligencia výrazným spôsobom mení fungovanie médií.