Insights sú palivom pre big ideas
O insighte v marketingu dnes účastníkom prednášky Kreatívneho centra Skladová porozprával kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett Peter Kačenka. Ako uviedol, insight je doposiaľ nepoznaná pravda, ktorá vrhá nové svetlo na problém. „Dobrý insight je ako chladnička, vždy, keď pozriete dnu, nájdete niečo, čo vyrieši váš problém s hladom“, uviedol P. Kačenka. Priblížil pritom niekoľko typov insightov. Napríklad behaviorálny insight vychádza z naozajstného pochopenia správania sa ľudí a ich postoja k problému. Tento typ rovno demonštroval na reklamnej kampani 365 banky a jej prvej slovenskej bankovej appky pre deti Smartie. Kultúrny insight je zase zrkadlom prevládajúceho spôsobu života alebo názoru v spoločnosti a odhaľuje problém, ktorý je príčinou alebo dôsledkom ľudského správania sa. Tu použil príklad značky Diesel a jej kampane, ktorá poukazovala na nevýhody toho, keď ste influencer (aj keď mnohí o tom snívajú) a výhody toho, keď ste „len“ follower. Odporúčame si kampaň dohľadať a pozrieť. Z insightu pritom vie značka či reklamná agentúra čerpať opakovane a častokrát je základom pre dlhodobú stratégiu a pozíciu značky.
A kde je možné hľadať insighty?
- Kultúrne a sociálne aspekty
- Spotrebiteľské správanie
- Inovačné procesy
- Nové technológie
- Vnímanie produktovej kategórie
- Trendy v médiách
- Stratégia značky atď.
A rada Petra Kačenku ako hľadať insighty? Jednoducho stačí pozorovať, čo sa deje okolo vás….